עמוד הבית

עיונים

עיונים

השקפות

השקפות

התרחשויות

פואמות

טעם

ערך:

1. אחד החושים המורגש על הלשון ומאפשר לחוש את טיב האוכל.

2. אופיו של מזון, משקה או חפץ מבחינת הרושם שהוא משאיר על חוש הטעם.

3. סיבה; נימוק.

4. צורת הגייה המדגישה הברה מסוימת במילה.

5. כל אחד מהסימנים שמופיעים בתורה במקביל לכתוב ותפקידם להורות על אופן ההקראה.

ערך מוסף: טעם. מונח קצר בעל פנים רבות, כל צד שלו פונה לרובד אחר בחושים, במחשבה, בקצב. הוא מכתיב את המטרה הסופית אך גם מורה על אופן הביצוע. עבורי טעם הוא סוג של מצפן. אם הייתי צריכה לתארו בצורה, הוא היה כנראה הנקודה האדומה במרכזו של לוח מטרה. על פי אחת מהפרשנויות שלו הוא מבליט הגייה של מילה, וכל תוספת קטנה מעשירה אותו – מה הטעם, טעם טוב, בטוב טעם, לטעמי, הטעים. יש בו בטעם משהו שנשאר איתנו בזיכרון שהוא יוצר, בחוויה שנטמעת, בהבנה שמתעכלת, בתרבות שעוטפת ובסיפור שמרחיב. מצד אחד הוא כל כך הרבה, ומצד אחר בר חלוף. 

הטעם מלווה שכבות רבות בעשייה המקצועית (והאישית) שלי, אך לא פעם אני גם מוצאת את עצמי תוהה בשקט, מה כבר הטעם בטעם… 

לירון צנחני – מעצבת מוצר שמתמחה בתחום המזון ובפיתוח קונספט. פעילותה בסטודיו Food Forma  מחברת בין תחומי העיצוב, האוכל והמדע במקביל לעבודתה עם חברות בתעשייה ולהוראת עיצוב באקדמיה. היא אוצרת ויוצרת תערוכות קולינריות שעוסקות במהותו של המזון ובעתידו. בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי ב- HIT- מכון טכנולוגי חולון, ובוגרת המחלקה לתואר שני בעיצוב תעשייתי, מסלול ניהול עיצוב באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל.

דימוי: ביס תשוקה, לירון צנחני בשיתוף עם השף רועי סופר. עצם מעובדת ומנוקה שהפכה לכלי. מילוי: קרם שקדים מרים ועליו ספֵרות מנגו ומנדרינה ופסי קרמל צ'ילי בחזית לתוספת חריפות. צילום: נמרוד גנישר

אודות

טקסטורה – כתב עת מקוון של בית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית, הוקם במטרה לשמש במה לדיון ער, מעניין, משמעותי ועכשווי על אמנות ועל עיצוב קרמי, תוך התייחסות להיסטוריה המקומית והגלובלית של התרבות החומרית. כמו כן מטרתו לעודד כותבים.ות מקומיים.ות לחקור ולהעמיק בתחום הרחב והמגוון של שדה הקרמיקה והתרבות החומרית ולקדם דיון מקצועי מתוך תרבות של שיח מכבד וקשוב.

בטקסטורה תוכלו למצוא מאגר מתעדכן של כתבות, מאמרים, ראיונות, עיונים, השקפות, התרחשויות הכוללות סקירות וביקורות על שדה הקרמיקה בארץ ובעולם מזוויות התבוננות שונות וכן פואמות חומריות.

כתב העת שואף לפנות לקהל מגוון – הן הקהל המקצועי והן הקהל הרחב – המעוניין להרחיב את הדעת ולהיות שותף לשיח דינמי ומסקרן, העוסק גם בנקודות ההשקה של שדה הקרמיקה עם מדיומים ותחומי ידע מקבילים.

 

חברי מערכת

עורכת – שירה סילברסטון – יוצרת, מלמדת, מנהלת תחום ימי עיון ואירועים מיוחדים בבית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית; בוגרת תואר ראשון במדעי החיים מאוניברסיטת תל אביב; בוגרת המחלקה לקרמיקה של המכון לאמנויות, המכללה האקדמית תל חי; לימודי תואר שני בעיצוב תעשייתי במסלול "אודות עיצוב" באקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל, ירושלים

עורכת פואמות – שלומית באומן – יוצרת וחוקרת עיצוב, קרמיקה ותרבות חומרית. מרצה בכירה במחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT – מכון טכנולוגי חולון; האוצרת הראשית של גלריה בית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית; בוגרת תואר ראשון בעיצוב קרמי וזכוכית של האקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל, ירושלים; בוגרת תואר שני במסלול לעיצוב תעשייתי, הפקולטה לאדריכלות, טכניון, חיפה; לימודי דוקטורט במסלול לעיצוב תעשייתי, הפקולטה לאדריכלות, טכניון, חיפה.

רכזת מערכת – אליה לוי יונגר – אומנית, מלמדת, בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית של האקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל, ירושלים; בעלת תעודת הוראה לאומנות מהאוניברסיטה העברית.

עורכת לשון – אורה דנקנר

עידן פרידמן – מעצב מוצר, שותף בסטודיו Reddish ואספן של חפצים מקומיים. בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT – מכון טכנולוגי חולון; חי ויוצר ביפו.

נועה צ'רניחובסקי – אומנית ובעלים של סטודיו קרמיקה בפרישמן, תל אביב. בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית של האקדמיה לאומנות ועיצוב, בצלאל ובוגרת תואר שני במחלקה לקרמיקה וזכוכית ב-Royal College of Art שבלונדון.

אביה חיימי – מעצבת, אמנית, שותפה בסטודיו Cotta לקרמיקה, עיצוב ואוכל. בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל, חיה ויוצרת בתל אביב.